Hei!

Idea tämän blogin kirjoittamiseen lähti Taloussanomien artikkelista "Saitko surkeaa palvelua? Tästä se johtuu" .

Valitettavan  usein saamassani palvelussa on ollut puutteita ja tänä syksynä kohdalleni on sattunut poikkeuksellisen monta huonoa palvelutilannetta ainakin polkupyörähuollossa, tatuointiliikkeessä, silmälaseja ostettaessa ja hyvin usein ravintolassa. Olen siis kyllästynyt saamaani huonoon palveluun.

Tässä blogissa ajattelin avata kokemiani palvelutilanteita ja miettiä miksi palvelu oli mielestäni huonoa ja miten palvelutilanne olisi voitu kääntää plussan puolelle.

Toinen asia, jota blogissani tuon esille on Word of Mouth-markkinointi. Monet suosikkituotteeni (tai kansantalouden termiä käytettäessä suosikkihyödykkeen)i olen löytänyt suositusten kautta. Huipputuotteen voi löytää myös kokeilemalla ja vertailemalla, mutta tällä tavoin hyvän tuotteen löytämiseen kuluu aikaa ja olen tehnyt useita virheostoksia.

Olen liittynyt Buzzadoriksi eli pääsen kokeilemaan uusia tuotteita ja palveluita, kerron niistä ystävilleni ja raportoin kokemukset tuotteista eteenpäin. Buzzador AB on ruotsalainen vuonna 2005 perustettu yritys jolla on pohjoismaissa 2500 000 jäsenten eli Buzzadoria. Heiän tehtävänään on jakaa "rehellisiä mielipiteitään tuotteista ja palveluista ystävilleen, sekä kasvotusten että verkossa erilaisten blogien ja sosiaalisten verkostojen kautta."  Buzzador.comin mukaan kampanjoita on toteutettu yli 500 perustamisen jälkeen.

Tässä kohtaa haluan painottaa kohtaa "rehellisiä mielipiteitä tuotteista".  Minä en halua miellyttää ketään, mutta jos koen tuotteen oikeasti hyväksi, suosittelen sitä lämpimästi muille. Vielä ei tosin ole tullut eteen tilannetta, jossa kokeilemani tuote olisi ollut sellainen, jota en olisi kehdannut suositella eteenpäin. Olen ollut mukana kamppanjoimassa Pepsodent White Now -hammastahnaa, Malaco Truly -karkkeja, Dove VisibleCare -suihkusaippuaa ja nyt on meneillään Dove Intense Repair Express-tehohoitoaine-kampanja, mutta siitä lisää seuraavassa kirjoituksessa.